• Overlijden melden - 088 335 35 35 (24 uur per dag) 

Livestreaming

Chat met onze medewerkers

Veelgestelde vragen over livestreaming

Op welke locaties van DELA is livestreaming mogelijk?
  • Tussen de bergen 
  • De Linge
  • Berkendonk
  • Nedermaas
  • Heeze 
  • Rosmalen
  • De Ommering
  • Maaslanden
  • Het Zeeuwse Land
  • DomusDELA
  • Waerdse Landen
  • Oldenzaal
  • Arnhem
  • Uden 
  • Domstede
  • Waalstede
  • Boschhuizen 
  • Rijtackers
  • Schollevaar
  • Rhijnhof
  • Hilvarenbeek
  • Midden-Limburg
  • De Hoge Boght
  • Goetzee
  • Breda
  • Den en Rust
  • De opdrachtgever ontvangt van de uitvaartverzorger een e-mail met een link naar de afscheidsdienst. De opdrachtgever verstuurt deze e-mail naar familieleden en vrienden om ze uit te nodigen om via het internet aanwezig te zijn bij het afscheid. DELA deelt deze link niet met nabestaanden, alleen met de opdrachtgever.

Hoe werkt de livestream?
  • In de uitnodiging van de uitvaartdienst die u per mail heeft ontvangen, staat een oranje knop ‘Ga naar internetuitzending’. Wanneer u hierop klikt komt u terecht op de inlogpagina. De logincode wordt automatisch voor u ingevuld. Wanneer u vervolgens klikt op de oranje knop ‘Inloggen’, komt u terecht in de wachtruimte van de internetuitzending. Hier ziet u een testvideo waar u het beeld en geluid kunt testen. De internetuitzending start maximaal een kwartier voor aanvang. Als het afscheid later begint, is ook de internetuitzending pas later zichtbaar. Gebruik de knop ‘verversen’ wanneer u geen beeld ziet, maar de dienst wel al gestart zou moeten zijn. Houd wel rekening met een eventuele vertraging van de dienst. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice te bereiken op 040-2199133.

  • DELA raadt af om de link voor de livestream op de rouwkaart te zetten. Dit heeft de volgende redenen: 

    • Gezien een rouwkaart vaak al dezelfde dag wordt verzonden is de link naar de dienst mogelijk nog niet aangemaakt door de locatie.
    • De mail met de uitnodiging bevat belangrijke informatie. Deze wordt gemist indien alleen de link wordt verspreid.
    • Door één klik op de gepersonaliseerde link kom je bij de dienst. Overtypen van een link kan typefouten veroorzaken.
  • DELA raadt af om de link met de uitnodiging naar de dienst op de rouwkaart te zetten, u mist dan namelijk belangrijke informatie en uitleg. Daarnaast kan het overtypen van een link typefouten veroorzaken. Mocht u toch een uitnodiging voor de livestream via een rouwkaart hebben ontvangen, dan is het belangrijk dat u de link in Google Chrome volledig overtypt. Controleer goed of u de link en de code juist heeft overgetypt. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice te bereiken op 040-2199133

Mag ik de uitnodiging delen met andere nabestaanden?
  • De link die u heeft ontvangen van de opdrachtgever is speciaal voor u, het is belangrijk dat u deze link niet deelt op Facebook, Whatsapp of andere sociale media. Dit zou namelijk kunnen betekenen dat onbekende mensen kunnen meekijken met de afscheidsdienst. Daarnaast kunnen er maximaal 100 'aanwezigen' meekijken via internet. Bij meer dan 100 aanwezigen kunnen we de kwaliteit van de uitzending niet garanderen.

  • Wanneer de link beschikbaar is, kunt u inloggen. U komt dan terecht in de wachtruimte, waar u het beeld en geluid kunt testen met behulp van een testfilmpje. De video duurt 15 seconden en stopt vanzelf. Hoort u geluid en ziet u een bloesemboom bewegen? Dan weet u dat u straks de dienst kunt bijwonen. Indien u geen beeld heeft, controleer dan welke internetbrowser u gebruikt. Zit u op Internet Explorer? Gebruik dan de browser Google Chrome of Firefox. Misschien kan iemand in uw omgeving u helpen.

Ik verblijf nog steeds in de wachtruimte, terwijl de dienst al gestart zou moeten zijn.
  • De internetuitzending start maximaal een kwartier voor aanvang. Als het afscheid later begint, zal ook de internetuitzending pas later zichtbaar zijn. Gebruik de oranje knop ‘Verversen’ onderaan de pagina wanneer u geen beeld ziet maar de dienst wel al begonnen zou moeten zijn. Houd wel rekening met een eventuele vertraging van de dienst. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice, te bereiken op 040 219 91 33.

De internetuitzending is er plotseling mee gestopt.
  • Mocht de internetuitzending plotseling stoppen, terwijl de dienst nog bezig is, klikt u dan op de oranje knop 'Verversen' onderaan de pagina om de pagina te vernieuwen. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice te bereiken op 040-2199133.

Ik zie een zwart scherm, wat moet ik doen?
  • Ziet u een zwart scherm, terwijl de dienst al gestart zou moeten zijn? Probeer eerst de pagina te verversen, dit kan door op de oranje knop ‘Verversen’ te klikken onderaan de pagina. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice te bereiken op 040-2199133.

Ik heb geen beeld en/of geen geluid.
  • Heeft u geen beeld en/of geen geluid terwijl de dienst wel al gestart zou moeten zijn? Controleer dan in welke internetbrowser u momenteel zit. Zit u op Internet Explorer? Gebruik dan de browser Google Chrome of Firefox. Zit u in de goede internetbrowser maar ervaart u nog steeds problemen met het beeld en/of geluid? Probeer dan de pagina te verversen, dit kan door op de oranje knop ‘Verversen’ te klikken onderaan de pagina. Werkt dit niet, neem dan contact op met de klantenservice te bereiken op 040-2199133.

Ik heb geen toegang tot de livestream via mijn tablet of telefoon. Wat nu?
  • Wanneer er gebruik wordt gemaakt van de juiste internetbrowser (Google Chrome of Firefox), dan zou de stream ook via een tablet of smartphone gevolgd kunnen worden. Wel is de laatste versie van IOS of Android aan te bevelen, dus de Ipad of andere tablet dient bij te zijn met updaten. Controleer daarom altijd of de updates zijn geïnstalleerd. Dit kunt u vinden via Instellingen – Algemeen – Software update.

Kan ik de dienst later nog terugkijken?
  • Wanneer u bent uitgenodigd om een dienst via livestreaming bij te wonen, dan kunt u via deze link alleen op het moment dat de afscheidsdienst plaatsvindt de internetuitzending bekijken. Het kan zijn dat de opdrachtgever de registratie van de dienst heeft laten opnemen op een usb-stick. De opdrachtgever kan dan de opname zelf opslaan en delen met nabestaanden. Wanneer u de dienst niet heeft kunnen bijwonen, dan kunt u de opdrachtgever vragen naar deze opname.